fbpx
Narcos Narcos

Raskausjoogakurssit

11.7.2018 | kurssit

Raskausjoogakurssi

Kevään aikana järjestetään kaksi viiden kerran raskausjoogakurssia hieman eri sisältöisinä. Lämpimästi tervetuloa molempiin tai vain toiseen.

Raskausjoogakurssilla käydään läpi viisi liikunnallista joogaharjoitusta, joilla pyritään lisäämään raskaudenaikaista hyvinvointia. Harjoitukset voivat auttaa ehkäisemään raskauden aikaisia ja jälkeisiä ongelmia, kuten lantionpohjan heikkoutta, vatsalihasten erkaumaa, lihaskireyksiä, turvotusta sekä erilaisia kehon kiputiloja. Avaamme raskauden aikana kiristyviä lihasryhmiä ja vahvistamme kehon alueita, jotka kaipaavat lisää voimaa. Harjoitukset sisältävät muun muassa liitoskipuja helpottavia sekä vatsalihasten erkaumaa ehkäiseviä harjoitteita.

Joka kerralla tehdään lantionpohjaa ja syviä vatsalihaksia vahvistavia harjoitteita sekä teemanmukainen joogaharjoitus. Kurssin aikana kuulet myös kehon raskauden aikaisista muutoksista ja raskauden ajalle sopivista sekä vältettävistä harjoitteista. Joogaharjoitukset ovat astanga- tai flow-tyylisiä (hengityksen ja virtaavan liikkeen yhdistäviä) ja tunneilla soi yleensä musiikki.

IMG_7984
Kuva: Mikko Ovaska

Harjoitukset ovat sopivan lempeitä ja avaavia, mutta samalla vahvistavia. Kurssille voi osallistua missä tahansa raskauden vaiheessa. Kurssille osallistujilta ei vaadita aikaisempaa kokemusta joogasta.


Kurssipäivämäärät ja sisältö

Kurssien sisältö on hieman erilainen joten halutessasi voit käydä vaikka molemmat!

Tammi-helmikuun kurssin sisältö ja päivämäärät (sunnuntaisin 5 kertaa)

  • 13.1. klo 14.15-15.30, Hartioita vapauttava harjoitus
  • 20.1. klo 12.30-13.45, Lonkkia ja alaselkää vapauttava harjoitus
  • 27.1. klo 12.30-13.45, Corea eli keskivartaloa vahvistava harjoitus vatsalihasten erkauman ehkäisyyn
  • 3.2. klo 12.30-13.45, Harjoitus liitoskipujen helpottamiseen ja ehkäisyyn
  • 10.2. klo 12.30-13.45, Luova ja liikkuva flow

Maalis-huhtikuun kurssin sisältö ja päivämäärät (sunnuntaisin 5 kertaa, huom pääsiäisenä ei tuntia)

  • 24.3. klo 12.30-13.45, Hartioita ja alaselkää vapauttava harjoitus
  • 31.3. klo 12.30-13.45, Lempeä raskauden aikaan sopiva astangajoogaharjoitus
  • 7.4. klo 12.30-13.45, Corea ja tasapainoa vahvistava harjoitus
  • 14.4. klo 12.30-13.45, Harjoitus liitoskipujen helpottamiseen ja ehkäisyyn
  • 28.4. klo 12.30-13.45, Synnytykseen valmistava harjoitus

Kuka?

Kurssin ohjaajana toimii joogaopettaja Carita Tähkä. Hän on harjoitellut säännöllisesti joogaa vuodesta 2009 ja opettanut vuodesta 2011 alkaen. Harjoittelu alkoi astangajoogalla, joka auttoi hiljentämään mieltä fyysisyyden kautta. Astangan avulla hänen kehotuntemuksensa lisääntyi ja hän pääsi syvemmälle mielensä syövereihin kuin koskaan aiemmin. Intensiivisen astangakauden jälkeen hän avasi sydäntään myös muille joogamuodoille, erityisesti flow-tyyppiselle joogalle, jota hän on astangan lisäksi opettanut säännöllisesti. Ohjauksessaan Carita painottaa kehon terveyden ja hyvinvoinnin tukemista sekä mielen hiljentämistä arjen keskellä. Carita opiskelee tällä hetkellä fysioterapiaa ja hänellä on kaksi lasta. Kahden raskauden kokemuksellaan hän on pyrkinyt keräämään joogaharjoitukseen terveyden kannalta oleellisia elementtejä, jotka auttavat lisäämään raskauden aikaista ja jälkeistä hyvinvointia.


Hinta ja ilmoittautuminen

Kurssimaksu on 70€, (sisältää 5 kertaa).

Ilmoittautumiset sähköpostilla osoitteeseen info@astangatampere.fi Muista ilmoittaa mille kurssille olet tulossa! Maksut pyydetään maksamaan Tampereen astangajoogakoulun tilille ilmoittautumisen yhteydessä (FI43 1146 3001 0395 66 viestiksi osallistujan nimi + raskaus tammi/maalis). Kurssille mahtuu n. 15 henkilöä, joten varaa paikkasi ajoissa. Maksamalla kurssimaksun vahvistat paikkasi kurssilla. Mikäli haluat maksaa liikuntaseteleillä/vast. voit käydä maksamassa kurssin salille jonkun lukujärjestyksen mukaisen viikkotunnin alussa.

Kurssille otetaan ensisijaisesti vain koko kurssille ilmoittautuneita.